Ellie van Setten

Senior onderzoeker

Naam: Ellie van Setten

Afdeling: ART Zuidlaren

Functie: senior onderzoeker

Links: ResearchGate, LinkedIn

Onderzoeksgebied

Rehabilitatie en Herstel bij Ernstige Psychische Aandoeningen.

Internationale publicaties

  • van Setten, E. R. H., Maurits, N. M., & Maassen, B. A. M. (2018). N1 Lateralization and Dyslexia: An ERP Study in Children with a Familial Risk of Dyslexia. Dyslexia. DOI: 10.1002/dys.1604.
  • van Setten, E. R. H., Hakvoort, B. E., van der Leij, A., Maurits, N. M., & Maassen, B. A. M. (2018). Predictors for Grade 6 Reading in Children at Familial Risk of Dyslexia. Annals of Dyslexia68(3) 181-202. DOI: 10.1007/s11881-018-0162-1
  • van Setten, E. R. H., Tops, W., Hakvoort, B. E., van der Leij, A. V., Maurits, N. M., & Maassen, B. A. M. (2017). L1 and L2 reading skills in Dutch adolescents with a familial risk of dyslexia. PeerJ, 5, [3895]. DOI: 10.7717/peerj.3895
  • Hakvoort, B. E., de Bree, E., van der Leij, A., Maassen, B., van Setten, E.R.H., Maurits, N., & van Zuijen, T. L. (2016). The role of categorical speech perception and phonological processing in familial risk children with and without dyslexia. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 59(6), 1448-1460. DOI: 10.1044/2016_JSLHR-L-15-0306
  • Hakvoort, B. E., van der Leij, A., van Setten, E. R. H., Maurits, N. M., Maassen, B. A. M., & van Zuijen, T. L. (2016). Dichotic listening as an index of lateralization of speech perception in familial risk children with and without dyslexia. Brain and Cognition, 109, 75-83. DOI: 10.1016/j.bandc.2016.09.004
  • van Setten, E. R. H., Martinez-Ferreiro, S., Maurits, N. M., & Maassen, B. A. M. (2016). Print-Tuning lateralization and handedness: An event-related potential study in dyslexic higher education students. Dyslexia, 22(1), 64-82. DOI: 10.1002/dys.1519

Proefschrift

Feedback