Aanmelden
Je kunt je bij de Basis GGZ Lentis aanmelden met een verwijsbrief van de huisarts of andere verwijzer. Wil je meer informatie? Bellen met Basis GGZ Lentis mag natuurlijk altijd, telefoon (050) 522 32 98 of mailen basisggz@lentis.nl.
Openingstijden
De Basis GGZ Lentis is alle werkdagen geopend van 8.30 tot 17.00 uur. Op dinsdag is er avondspreekuur tot 21.30 uur op onze locatie Groningen Laan Corpus den Hoorn. Neem contact op met de Basis GGZ om te informeren welke werkdagen we open zijn op de locatie bij u in de buurt.
Wachttijden
We willen je graag zo snel mogelijk helpen. Als we de aanmelding binnen hebben dan nemen we binnen vijf werkdagen contact met je op. Afhankelijk van de wachttijden van een locatie ontvang je een uitnodiging en heb je een gesprek met één van onze hulpverleners bij jou in de buurt. Binnen de Basis GGZ hanteren we dezelfde wachttijden onafhankelijk waar iemand verzekerd is. Mocht je toch te lang moeten wachten dan kun je contact opnemen met je zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.
Kosten en vergoeding
Behandelingen bij Basis GGZ Lentis worden vergoed als er sprake is van een psychiatrische diagnose volgens DSM-V stoornis, zoals een depressie of angststoornis. De oorzaak hiervan kan op verschillende manieren ontstaan, zoals door werkproblemen, een verlies of trauma. De klachten moeten dusdanig ernstig zijn dat er een psychiatrische diagnose gesteld kan worden om voor behandeling in aanmerking te komen. Voor een behandeling bij de Basis GGZ Lentis is een verwijzing nodig van de huisarts of andere behandelend arts. Je kunt met hem/haar overleggen of je in aanmerking komt voor een vergoeding voor behandeling van uw klachten.
Wilt je weten of je verzekeraar de zorg bij Lentis vergoedt in 2020? Kijk dan voor meer informatie op de website van uw zorgverzekeraar. Vermeld in je zoekactie Lentis, want Psyq of Basis GGz Lentis. Lentis wordt niet altijd herkend in de contract vermelding.
De volgende behandelingen worden niet vergoed door de zorgverzekeraars.
Informatie-uitwisseling
Alle behandelaren binnen Lentis hebben beroepsgeheim. Dit betekent dat wij geen informatie uitwisselen zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven. Wel wisselen we informatie uit met de huisarts / verwijzer die je heeft verwezen. Wij sturen bij start van de behandeling het behandelplan en aan het eind een korte brief met de resultaten. Voordat we dit doen zullen we de inhoud daarvan met je bespreken en eventueel aanpassen. Mocht je liever niet hebben dat wij informatie uitwisselen met je huisarts / verwijzer, geef dit dan van tevoren aan. Wij passen het dossier dan zo aan dat dit niet meer mogelijk is.
Tevredenheid
Basis GGZ Lentis maakt gebruik van gevalideerde vragenlijsten waarbij er een voor- en nameting wordt gedaan om het effect van de behandeling inzichtelijk te maken. Er wordt hierbij gebruik gemaakt van een OQ-45. Bij de nameting wordt er tevens gevraagd de vragenlijst CQI in te vullen, welke de klanttevredenheid meet. De lijsten worden anoniem behandeld. Hier kun je meer lezen over de cliëntwaarderingen van Lentis BasisGGZ.
Verder werken wij mee aan ZorgkaartNederland, de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg. Het is mogelijk om hier ervaringen vanuit de zorg met elkaar te delen en op basis hiervan een zorgverlener te kiezen die goed bij u past. Deze kunt je na de behandeling invullen naar eigen inzicht, iets wat door onze behandelaren wordt aanbevolen.
Kwaliteitskeurmerk
Basis GGZ Lentis is in het bezit van het keurmerk Basis GGZ (KiBG). In 2017/2018 heeft Basis GGZ Lentis het Gouden Randje ontvangen als één van de beste basis ggz instellingen van Nederland met betrekking tot de klanttevredenheid.
Bij Basis GGZ Lentis kunnen cliënten terecht met diverse problemen en met een vermoeden van een stoornis, mits het past binnen de kaders van korte behandeling en milde problematiek. Basis GGZ Lentis werkt met GGZ standaarden. Daarnaast zijn onze behandelingen ontworpen vanuit de GGZ generieke module. De versies voor cliënten en naasten kunt u vinden op www.thuispost.nl.